راه های جلوگیری از ماسیدن رژ لب

ماسیدن رژ لب دلایل متعددی می تواند داشته باشد، یکی از دلایل مهمی که منجر به این مشکل خواهد شد جنس رژلب انتخابی شما خواهد بود. این مشکل بیشتر در استفاده از رژلب مات پدیدار خواهد شد؛ که برای از بین بردن این مشکل در مواقعی که قصد استفاده از رژ لب مات را دارید راه هایی پیش روی شما خواهد بود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

راه های جلوگیری از ماسیدن رژ لب
راه های جلوگیری از ترک خوردن رژلب بر روی لب ها
  • عموما ترک خوردن رژلب و ماسیدن آن به جنس لب های شما نیز وابستگی شدیدی دارد. شاید برای شما باور کردنی نباشد اما لب ها نیز به صورت دوره ای نیاز به اسکراب شدن دارند و لازم است تا آنها را لایه برداری کنید. این لایه برداری از لب ها علاوه بر آنکه کمک می کند تا رنگ لب های شما زیباتر باشد، به جهت جلوگیری از ماسیدن رژ لب نیز برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود. پس از لایه برداری لب ها لازم است تا با استفاده از یک روغن مغذی همچون نارگیل، زیتون، بادام شیرین و … لب ها را چرب کنید تا خشک نشوند.
  • همیشه پس از آنکه رژ لب را بر روی لب های خود زدید توسط یک دستمال کاغذی به آرامی اضافات رژ لب را بگیرید. اینکار کمک می کند تا در نهایت رژ لب بر روی لب ها حالت ماسیدگی نداشته باشد.
  • می توانید برای جلوگیری از ترک خوردن رژلب ها در انتها بر روی آنها کمی برق لب استفاده کنید. این ماده کمک می کند تا رطوبت ایجاد شده مانع از ترک خوردن لب های شما شود.
  • همواره قبل از استفاده رژ لب از بالم های لب استفاده کنید. این کار باعث می شود تا لب های شما رطوبت لازم را بدست آورده و دیگر رژ لب بر روی لب ها دچار ترک خوردگی نشود.

چگونه اسکراب لب بسازیم؟

اسکراب لب چیست؟ اسکراب لب همانند اسکراب بدن عمل خواهد کرد، این نوع از اسکراب به دلیل داشتن دانه های درشت و کمی سخت کمک به برداشتن لایه های مرده پوست لب شما می کنند و در نهایت منجر به لطافت و زیبایی لب ها می شوند. برای درست کردن اسکراب لب خانگی مواد بسیار زیادی در اختیار شما قرار دارد.

aristeh.com